Marketingfacts.nl & ScienceGuide.nl blogposts on Obama’s digital strategy

Marketingfacts

In honor of president Obama’s inauguration I wrote two blogposts on how his campaign used (or sometimes did not use) networked technology. In both articles I talk about my roadtrip through the East Coast swing states last campaign, the interviews I did along the way and observations made since.

The first blogpost is a #longread for Marketingfacts.nl: “Innovatie in Obama‚Äôs presidentscampagne – een terugblik”.

Onder leiding van Jim Messina kregen getalenteerde organisatoren, programmeurs, data-analisten, designers en strategen de ruimte om grenzen op te zoeken en te verleggen. Maar altijd met als doel mobiliseren, overtuigen en het ophalen van honderden miljoenen dollars.

The second blogpost is a bit more theoretical and slightly polemic for ScienceGuide: “Obama als revolutionair”.

De rol van technologie tijdens de campagne was dan ook zeer instrumentalistisch. Het decentrale netwerk van tienduizenden Obama vrijwilligers was het geheime wapen van de campagne en het was de rol van programmeurs en data analisten om dat fysieke netwerk zo goed mogelijk online te verbinden en te voorzien van informatie.

Creative Commons Licentie
Unless indicated otherwise, this work is licensed under a:
Creative Commons BY-NC-SA 3.0 Unported License.